loader-logo
  • Client

    KPN Telfort
  • Role

    Concept, UI/UX
  • Year

    2015
  • Platforms

    Web & Mobile

"Alleen jij kan ons redden van een wereld zonder glasvezel"


KPN benaderde ons met de uitdaging om hun deur-tot-deur teams, winkels en callcenters op een enthousiaste wijze aan te moedigen om op eenvoudige wijze fiberdiensten te verkopen. Het was het doel van KPN om een oplossing te vinden die ervoor zou zorgen dat al het verkooppersoneel een goed begrip van en waardering voor fiberdiensten zou ontwikkelen, met als uiteindelijk resultaat een stimulans voor de verkoop.

Wij ontwikkelden The Fiber Game.

Via een videoboodschap van Professor Smit (gespeeld door Peer Mascini), bellend vanuit een niet functionerende toekomst in Nederland, werd er contact opgenomen met de spelers.

Prof. Smit vertelde de spelers dat de toekomst vreselijk was misgegaan, dit was te wijten aan een gebrek aan fiber netwerken in het land. Het was aan de spelers dit op te lossen en het land te redden van haar toekomstige ondergang. Door aan meer mensen fiber te verkopen, zou de toekomst van het land – weergegeven als het Paleis op de Dam in Amsterdam – veranderen van kaal en verlaten in bloeiend en utopisch.

Iedere speler kreeg een persoonlijk robotje, deze konden zij gebruiken om taken in het spel uit te voeren en elkaar uit te dagen voor battles.

De resultaten waren behoorlijk spectaculair: The Fiber Game werd onder een grote en veelzijdige doelgroep goed ontvangen. Dit heeft voor een aanzienlijke toename van de kennis en verkoop gezorgd.



Share On